Mostanában a helyfüggő alkalmazások a legizgalmasabbak az interneten, ezért nagyon érdekelt Jason Keath, a Socialfresh.com munkatársának előadása, ami ezekről szólt, a marketinges szemszögéből.


Az első elődadásokról szóló összefoglaló megírása után épp időben sodródtam át a Hotel Azúr megfelelő termébe, hogy meghallgassam a marketinges szakembert, de nem mondott sok érdekeset. Lényeg a lényeg: Keath szerint a Foursquare és a hasonló, a felhasználó pillanatnyi pozíciójának megosztását lehetővé tévő mobilos alkalmazások arra jók, hogy a potenciális vásárlók még több időt tudjanak eltölteni egy adott branddel, amit szeretnek – hiszen az ilyen, ezeken keresztül leadott üzenetek többsége pozitív tartalmú.


Elhangzott pár jó példa is, például hogy mennyire imádták az amerikaiak a Starbucks Foursquare-es kampányát, amiben olcsóbban kapták a kávét, ha becsekkoltak, illetve egy TexMex étteremlánc is volt, amelyik ingyen előételt adott ugyanezért. Ezekről persze már lehetett hallani, ami érdekesebb, hogy a közösségi médiában elszórt helyfüggő ajánlások milyen erősen befolyásolják a vásárlókat.


Keath példája szerint ha például egy étterem a saját, helyfüggő közösségi hálóba felvitt adataihoz maga is hozzáad ajánlásokat például arra vonatkozóan, hogy mit érdemes itt enni, értsd: mi a séf ajánlata, akkor könnyedén arra terelheti az oda betérő vendégek figyelmét. Keath példája szerint egy hamburgerlánc ezzel a módszerrel 40 százalékkal növelte egy bizonyos szendvics eladásait. A Foursquare-rel kapcsolatban már nekem is eszembe jutott, milyen jó, hogy a városban járva egy könnyen nyomon követhető, real-time layert hoznak létre a felhasználók a városról, amiből kiderül, hol van éppen nagy élet, de hogy ezt ajánlásokkal egy kicsit a visszájára is lehet fordítani, arra még nem gondoltam.


Persze ehhez a location based appok penetrációja is kell, ami nálunk még elég szerény – pár tucatnyi hardcore user lehet a Foursquare-en, amennyire ez a bejelentkezésekből leszűrhető -, viszont az USA-ban hamarosan már minden második mobilos okostelefonnal rohangál, amin nagyobb eséllyel használ ilyen szoftvereket.