Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Helyfüggő alkalmazások a marketingben

Mostanában a helyfüggő alkalmazások a legizgalmasabbak az interneten, ezért nagyon érdekelt Jason Keath, a Socialfresh.com munkatársának előadása, ami ezekről szólt, a marketinges szemszögéből.


Az első elődadásokról szóló összefoglaló megírása után épp időben sodródtam át a Hotel Azúr megfelelő termébe, hogy meghallgassam a marketinges szakembert, de nem mondott sok érdekeset. Lényeg a lényeg: Keath szerint a Foursquare és a hasonló, a felhasználó pillanatnyi pozíciójának megosztását lehetővé tévő mobilos alkalmazások arra jók, hogy a potenciális vásárlók még több időt tudjanak eltölteni egy adott branddel, amit szeretnek – hiszen az ilyen, ezeken keresztül leadott üzenetek többsége pozitív tartalmú.


Elhangzott pár jó példa is, például hogy mennyire imádták az amerikaiak a Starbucks Foursquare-es kampányát, amiben olcsóbban kapták a kávét, ha becsekkoltak, illetve egy TexMex étteremlánc is volt, amelyik ingyen előételt adott ugyanezért. Ezekről persze már lehetett hallani, ami érdekesebb, hogy a közösségi médiában elszórt helyfüggő ajánlások milyen erősen befolyásolják a vásárlókat.


Keath példája szerint ha például egy étterem a saját, helyfüggő közösségi hálóba felvitt adataihoz maga is hozzáad ajánlásokat például arra vonatkozóan, hogy mit érdemes itt enni, értsd: mi a séf ajánlata, akkor könnyedén arra terelheti az oda betérő vendégek figyelmét. Keath példája szerint egy hamburgerlánc ezzel a módszerrel 40 százalékkal növelte egy bizonyos szendvics eladásait. A Foursquare-rel kapcsolatban már nekem is eszembe jutott, milyen jó, hogy a városban járva egy könnyen nyomon követhető, real-time layert hoznak létre a felhasználók a városról, amiből kiderül, hol van éppen nagy élet, de hogy ezt ajánlásokkal egy kicsit a visszájára is lehet fordítani, arra még nem gondoltam.


Persze ehhez a location based appok penetrációja is kell, ami nálunk még elég szerény – pár tucatnyi hardcore user lehet a Foursquare-en, amennyire ez a bejelentkezésekből leszűrhető -, viszont az USA-ban hamarosan már minden második mobilos okostelefonnal rohangál, amin nagyobb eséllyel használ ilyen szoftvereket.

0 Tovább

Rögtön az elején szó esett a pedofil oldalakról

A látogatókat köszöntő konferencianyitó után Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter és Mátrai Gábor, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság alelnöke lépett a színpadra. A szakminiszter először is magyarázkodott egy kicsit, amiért a kormánynak még nincs kész a digitális stratégiája, amiért főleg azokat az állapotokat okolta, amiket az előző kurzus hagyott hátra számukra, és megemlítette azt is, hogy a forrásaik jelentős része le van kötve.


A szakminiszter, mint az várható volt, megemlítette a távközlési szektort sújtó különadót is, amivel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan hatással van a piacra, de azt nem piacszabályozó lépésnek szánták. Fellegi Tamás szerint pozitívan zárult az erről a piaci résztvevőkkel folytatott (utólagos) konzultáció. A miniszter arra is felhívta a figyelmet, hogy mivel a különadó egy átmeneti döntés, más szabályok vonatkoznak rá, mint a rendes adóügyi döntésekre, és teljesen EU-konform, vagyis nem kell miatta uniós szankciókra számítani.


Mátrai Gábor az NMHH részéről a digitális bizalom kérdéseiről beszélt, és jó hosszú, sok diából álló prezentációban vázolta fel az ezzel kapcsolatos elmaradásainkat és a szükséges tennivalókat. Az előadás tanúsága szerint az NMHH kiemelt feladatnak tekinti a személyes adatok védelmét, a kiskorúak védelmét és a kalózkodás elleni küzdelmet az interneten, de hogy pontosan milyen intézkedések kellenek ehhez, azzal kapcsolatban nem ment bele részletekbe. A kormányváltással újjászervezett távközlési- és médiahatóság mindenesetre az önszabályozásban, az önszabályozás ösztönzésében látja ennek elsődleges módját, vagyis, amennyire ezt le lehetett szűrni, továbbra is a szakma részéről várja az alapvető lépéseket, amit a maga részéről ösztönözne is.


Az NMHH alelnöke emellett tett egy kis kitekintést a nemzetközi hatósági szabályozási gyakorlatra és a tartalomszűrésre is, amire az EU-ban is vannak példák. Mátrai szükséges teendőként emelte ki például a pedofil oldalak elleni közös törvénykezést, ami meggyorsíthatná ezek netről való eltávolítását, ami jelenleg 4 hétig tart az unióban.


Az Internet Hungaryn az előzetesen kiadott program szerint Szalai Annamária, az NMHH vezetője is beszélt volna az első, kormányzati blokkban, de ő nem jött el. Ami a szakminiszter és az NMHH alelnökének előadásából leszűrhető: a kormány annak ellenére, hogy most különadót vetett ki a távközlési ágazatra, komoly munkahelyteremtő potenciált lát benne, a regulátor pedig az uniós ütemtervnek megfelelően építené tovább az ágazatot érintő hazai szabályozási kereteket.

0 Tovább

Touchdown

Tízkor, amikor a megnyitó elkezdődött, a legtöbb látogató még a regisztrációnál állt sorba. Radnai Péter meg is jegyezte, milyen családias a légkör, mostanra azonban már szépen telik a helyszín a frissen érkezett konferenciázókkal.

 

A bejáratnál remek kávé segíti az akklimatizálódást, a Port.hu-nak köszönhetően. Szintén az orientálódást segítendő Kálmán Olga, a másik ceremóniamester fel is hívta rá a figyelmet a megnyitón, hogy nem Tihanyban vagyunk, mint eddig (éveken át ott volt ugyanis a konferencia).

0 Tovább

Nulladik nap: a webes jelenlétről

"Tíz ember volt egy másfél órás előadáson, nem akarsz postolni róla" - ennyivel foglalta össze Blumi az első napot.

 

Más konferenciázók is megerősítették, hogy az Internet Hungary első, vagyis nulladik napi rendezvényén még kevesen voltak, és különösebb izgalmak nélkül telt el a Kell-e mindenkinek weblap? A Közösségi média segít? című blokk.

 

Berényi Konrád viszont feltette az egyébként szerintem igen érdekes témájú előadásának a Prezijét a blogjára, ami arról a nagyon is aktuális kérdésről is szól, hogyan veszítheti el az ember a brandjéhez, személyéhez tartozó acountokat - Facebook, Twitter, stb. - a weben, és egyáltalán, mi kihez tartozik igazából.

 

A program alapján úgy tűnik, nem utoljára esett szó a facebookos jelenlétről a rendezvényen.

0 Tovább

Már a Twitteren is elkezdődött az Internet Hungary

Ez egy idő után önmaga farkába harapó kígyó lesz, mert én is az #ih10 hashtaggel tolom majd ki a blog bejegyzéseit a Twitterre, de aki szeretné már most a távolból követni az eseményeket, ennek segítségével megteheti.

 

Megkezdték ugyanis a csiripelést az első résztvevők a helyszínről.

 

(A korábbi tapasztalataimból kiindulva, bár nulladik nap még nem volt, gyanítom, először fékezett habzású konferenciázás, majd este intenzív ivászat informális keretek között folytatott networking zajlik majd Tihanyban Siófokon. ;) )

 

Kiegészítés: Ezzel párhuzamosan él az #ih2010 hashtag is, mintha ez lett volna előbb, akár erre is érdemes lehet ránézni.

0 Tovább

Internet Hungary 2010

blogavatar

Az [origo] és a Postr élő közvetítése a 2010-es Internet Hungary konferenciáról

Utolsó kommentek